1. Psychofizjologiczne mechanizmy percepcji. 2. Artystyczne i racjonalne przesłanki kształtowania komunikatu wizualnego. 3. Funkcje i formy reklamy wizualnej. 4. Przekład informacji na język wizualny. 5. Obraz i litera w kontekście funkcjonalno-estetycznym. 6. Środki wyrazu plastycznego a działania na płaszczyźnie i w przestrzeni. 7. Struktura i budowa form przestrzennych. Projektowanie przestrzeni użytkowych, ekspozycyjnych oraz ich przedstawianie na planszach, w modelach i makietach. 8. Racjonalność, funkcjonalność, estetyka w kształtowaniu przestrzeni. Zagadnienie ergonomii w reklamie. 9. Systemy i formy notacji i prezentacji projektów dwuwymiarowych i trójwymiarowych: rysunek techniczny i zawodowy; pełna dokumentacja projektowa. Zapis cyfrowy projektu. 10. Techniki i technologie stosowane w reklamie wizualnej. 11. Reklama wizualna a inne działania artystyczne. Działania intermedialne.
1. Kreatywne myślenie i działanie, wyrażanie własnych poglądów artystycznych. 2. Świadome posługiwanie się językiem plastycznym w projektowaniu reklamy wizualnej. 3. Samodzielne konstruowanie przekazu wizualnego dla autokreacji. 4. Umiejętność kreowania struktur funkcjonalnych, opartych o współczesne techniki i technologie komunikacji wizualnej. 5. Umiejętność łączenia zasad funkcjonalności, estetyki, techniki i technologii. 6. Dokumentowanie własnych dokonań twórczych. 7. Profesjonalne prezentowanie własnych poglądów i dokonań twórczych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY z dnia 19 sierpnia 2002 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego. (Dz. U. z dnia 30 sierpnia 2002 r.)
Sztuka Stosowana, Reklama Wizualna. Prace uczniów kl. 4 OSSP, nauczyciel prowadzący: mgr Krzysztof Jędrzejowski.










|